04 november 2011

Tur til Antalya

Igår stod vi tidligt op og kørte mod Antalya, en lang tur på ca. 2 timer.

Det tog lidt tid før vi fandt ind til centrum, og vi måtte spørge om vej et par gange :)
Men vi fandt det da til sidst, så gik vi ind og fik noget at spise. De havde ingen morgenmad og jeg var altså ikke lige til kød som det første på dagen, så jeg bestilte bare noget Lavash brød (tyrkisk fladbrød)

Bagefter gik vi en lang, lang tur i byen og kiggede i butikker, det endte rent faktisk med at jeg fandt et par sko. Derudover fandt Mehmet 2 flotte bluser og vi fandt en parfume hver.

Vi fandt en fin restaurant med udsigt over vandet hvor vi fik en dessert og holdt pause.
Så gik vi hele vejen tilbage, fik godtnok ondt i fødderne da jeg havde taget de nye sko på fordi jeg kun havde sandaler med og det var faktisk lidt koldt.
Vi ville hen og se nogle vandfald der hedder Düden Selalesi, så der måtte vi også spørge om vej et par gange.
Da vi kom derhen var solen lige ved at gå ned, men vi nåede præcis at se det inden det blev mørkt.
Det var et ret flot sted, selvom det var lavet til en slags park med souvenirbutikker og caféer, jeg havde troet det bare var ude i naturen for sig selv. Da vi havde gået rundt og kigget og taget billeder, satte vi os og fik noget te. Bagefter kørte vi hjemad.

Vi spiste et sted der hedder Damlatas Lal Restaurant, hvor de laver rigtig god mad.
Bagefter havde vi stadig en times tid tilbage, så vi kørte en tur op ved borgen inden vi tog tilbage og afleverede bilen.








Dyr der skal ofres fordi det er Kurban Bayram (Helligdage)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar