29 juli 2012

Spørgsmål

Jeg får en del spørgsmål fra folk der gerne vil flytte til Tyrkiet, så jeg tænkte jeg kunne samle dem alle her.

Hvordan fik du arbejde i Alanya? Jeg tog på guideskole fordi jeg gerne ville være guide, men hørte så at de søgte en rejsekonsulent og fandt ud af at det var mere mig.
Jeg skrev også blog da jeg var på guideskole: http://hellesguideskole.blogspot.com/
Hvordan finder man en lejlighed og hvad koster det? Jeg har både prøvet at finde det på nettet, og via en ejendomsmægler. Men vil anbefale at gøre det uden ejendomsmægler da de tager ekstra for det.
Huslejen varierer meget, fandt noget midt i centrum sidste år til 400 lira, den vi har nu ligger til 750 selvom den ligger ca. 2km fra centrum, men der er også nye pæne møbler og en pool.
Hvordan mødtes dig og din kæreste og hvilket sprog snakker i sammen? Vi snakker engelsk sammen, men skal snart til at prøve at snakke lidt tyrkisk så jeg kan blive bedre til det. I kan læse historien om hvordan vi mødtes her: http://helleialanya.blogspot.com/2012/04/historien-om-os.html
Er det hårdt at være så langt væk hjemmefra? Nogen gange er det hårdt, f.eks. til Jul eller andre større begivenheder, men jeg tager ind imellem hjem på ferie eller familien kommer ned og besøger mig.
Kan du tale tyrkisk? En smule, jeg har gået til undervisning i ca. 2 måneder men stoppede igen da det ikke var seriøst nok. Jeg har fået anbefalet Tömer skolen som skulle være rigtig god, jeg har desværre bare ikke tid til at gå der så jeg nøjes med at købe bøgerne derfra.

Hvis der er flere spørgsmål så skriv endelig :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar